مقالات آموزنده

12 فایده ماساژ با روغن برای سلامتی

12 فایده ماساژ با روغن برای سلامتی

ماساژ با روغن برای اکثر مردم، یک درمان نا آشنا و خاص به نظر می رسد. با این حال، بدن ما می تواند از این نوع ماساژ سود زیادی ببرد و حتی می توانید نحوه ی انجام آن را در خانه یاد بگیرید.

تاریخچه ماساژ با روغن

قدمت درمان با ماساژ حداقل به 3000 سال قبل برمی‌گردد و اسناد اولیه نشان می ‌دهد که این تکنیک‌ در ابتدا در چین، مصر و هند توسعه یافته است. ماساژ با روغن یکی از اجزای کلیدی طب آیورودا است، تمرین جامع هندی که قدمت آن به 1500 سال قبل از میلاد برمی گردد. در دهه ی 1800، یک پزشک سوئدی به طور گسترده‌ تری از این تکنیک‌ استفاده کرد و در 50 سال گذشته، به طرز شگفت‌آوری ماساژ با روغن در ایالات متحده و سایر نقاط جهان محبوب شده است.

عصاره های گیاهی

فواید ماساژ با روغن برای سلامتی

ماساژ با روغن فواید بی ‌شماری دارد که ممکن است به تغییر سبک زندگی شما کمک کند و منجر به تغییر مثبت در نحوه ی گذراندن زندگی عادی شما شود. موسسه ملی بهداشت ایالات متحده، همچنین فواید ماساژ را در کودکان و نوزادان تایید کرده است.

در ادامه به مهم ترین فواید سلامتی ماساژ با روغن اشاره می کنیم:

ماساژ با روغن اضطراب را برطرف می کند

اضطراب و سایر اختلالات روانی مرتبط با سبک زندگی و استرس ناشی از آن، به سرعت اکثریت مردم را گرفتار می کند و متأسفانه به همراهان همیشگی آنها تبدیل می شود. برای کمک به مقابله با چنین اختلالاتی، جلسات منظم ماساژ می تواند مفید باشد. ماساژ می توانند به شما کمک کند تا آرامش داشته باشید و استرس را بهتر مدیریت کنید.

به رشد نوزاد کمک می‌کند

جلسات ماساژ برای نوزادان توسط پزشکان در سراسر جهان توصیه می شود. ماساژ به روند افزایش وزن در نوزادان و قوی تر شدن بافت های عضلانی نسبت به قبل، به ویژه در نوزادان نارس، کمک می کند.

مدیریت دیابت

ماساژ با روغن به کنترل سطح قند خون به خصوص در کودکان کمک می کند. به همین دلیل است که ماساژ به عنوان یک عمل درمانی و پیشگیری کننده در بین کودکان مبتلا به دیابت توصیه می شود.

ماساژ با روغن ایمنی را تقویت می کند

بدن ما برای مقابله با انواع عفونت ها و حملات خارجی به یک سیستم ایمنی قوی نیاز دارد. ماساژ درمانی می تواند یک عمل موثر برای کمک به بدن شما برای ایجاد یک سیستم ایمنی قوی باشد. این تکنیک می تواند به ساخت سلول های محافظ در بدن برای خنثی کردن مهاجمانی مانند ویروس ها و باکتری های عامل عفونت کمک کند.

ماساژ در درمان سرطان یک پشتیبان خوب است

بیمارانی که شیمی درمانی می کنند ممکن است عوارض جانبی مانند اضطراب، خستگی، حالت تهوع، درد و حتی افسردگی را تجربه کنند. مطالعه ‌ای در سال 2007 منتشر شده در مجله ی Current Oncology  نشان می‌دهد که ماساژ ممکن است به کاهش این علائم در بیماران سرطانی که تحت شیمی ‌درمانی هستند کمک کند و ممکن است برای بهبود سلامت روانی کلی آن ها مفید باشد.

شورای سرطان NSW و Cancer Research UK پیشنهاد می کنند که ماساژ به بیمار سرطانی کمک می کند تا با درد، سردرد، خستگی، استرس و اضطراب مبارزه کنند.

خواب را بهبود می بخشد

ماساژ با روغن بدن شما را تحت یک طلسم قرار می دهد و به آن اجازه می دهد تا در آرامش عمیق قرار گیرد. این امر منجر به خواب سالم و مناسب برای بیماران مبتلا به اختلالات خواب می شود. یک جلسه ماساژ بعد از یک روز پرتنش و طولانی برای از بین بردن خستگی در بدن و تضمین یک خواب خوب شبانه برای تجدید انرژی کافی است.

سلامت قلب را بهبود می بخشد

ماساژ می تواند قلب شما را به سطح عملکرد طبیعی خود بازگرداند تا به دلیل عملکرد نادرست سیستم قلبی عروقی هیچ تهدیدی برای زندگی شما وجود پیش نیاید.

درد را کاهش می دهد

استفاده از ماساژ با روغن به عنوان یک تکنیک محبوب و درمان جایگزین به شکل فزاینده ای توسط پزشکان و جراحان به بیمارانی که از درد رنج می برند، به ویژه پس از جراحی، توصیه می شود. به جز این افراد، دردهای میگرنی و کمردرد را نیز می توان با ماساژ درمانی تسکین داد.

سیستم عصبی را تحریک می کند

ماساژ تنش ایجاد شده در اعصاب بدن انسان را از بین می برد. بنابراین، سیستم عصبی ما با ماساژ دوباره شارژ می شود و به عملکرد طبیعی خود باز می گردد.

مراقبت از پوست

استفاده مداوم از ماساژ با روغن می تواند منجر به درخشندگی چشمگیر و جوان ماندن پوست شما شود. این عمل ساده یکی از موثرترین روش ‌ها برای مراقبت مناسب از پوست و حفظ آن از علائم اولیه پیری است.

گردش خون را افزایش می دهد

اگر فردی از ماساژ استفاده کند، می تواند گردش خون را در داخل بدن خود بهبود بخشد. جلسات ماساژ به خون کمک می کند تا مقادیر لازم خون اکسیژن دار را با سرعت بهتری در سراسر بدن پخش کند. همچنین قدرت درمانی و سرعت بدن ما بعد از ماساژ افزایش می یابد. ماساژ سر همچنین می تواند به افزایش گردش خون در پوست سر و تغذیه آن کمک کند و همچنین به تقویت رشد مو و حتی کاهش سفیدی تارهای مو کمک می کند.

سیستم ادراری و گوارشی سالم

ماساژ قسمت های مختلف بدن، به حفظ عملکرد صحیح دستگاه گوارش و سیستم ادراری کمک می کند. اندام های داخلی مانند کبد با یک سیستم ماساژ موثر شروع به کار می کنند.

ماساژ با روغن | جوشونده

نحوه انجام ماساژ با روغن

همه بدن ها و در هر سنی می توانند از ماساژ با روغن بهره مند شوند، از نوزادان گرفته تا افراد مسن. می توانید خودتان، شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده را ماساژ دهید.

تکنیک های سنت آیورودا برای ماساژ در خانه بهترین هستند.

استفاده از روغن برای بدن و حرکات آرام برای رفع تنش در ماهیچه ها تکنیکی است که هر کسی می تواند انجام دهد.

در حالی که ایستاده اید، دراز کشیده اید یا روی حوله ای نشسته اید که از آغشته شدن آن با روغن ها بدتان نمی آید، با فشار ملایم روغن گرم را روی پاها، ساق پا، شکم، بازوها، گردن و حتی پوست سر ماساژ دهید.

از این زمان برای تنفس عمیق و پاکسازی ذهن خود استفاده کنید و در عین حال اجازه دهید افکار مثبت در مورد بدن و شکل و توانایی های آن در شما شکل بگیرد.

احتیاط

افراد مبتلا به اختلالات خونی یا آسیب های مفاصل، استخوان ها یا عضلات باید از ماساژ بافت عمیق خودداری کنند.

خراش ها یا لک های روی پوست می توانند در حین ماساژ تحریک شوند.

در افراد حساس، زمانی که ماساژ با احتیاط انجام نشود ممکن است کبودی ایجاد شود.

در صورت احساس درد فراتر از آزاد شدن تنش، فوراً ماساژ را متوقف کنید.

 

منابع مورد استفاده

https://www.researchgate.net/profile/Dr_MMA_Faridi/publication/12085553

https://academic.oup.com/tropej/article/51/2/82/1671539

https://doi.org/10.5114/aoms.2010.17074

https://www.researchgate.net/profile/Simon_Dagenais/publication/12079940

https://www.researchgate.net/profile/Asnat_Walfisch/publication/23218272

https://books.google.com/books?id=Q8ryo-SyO3UC

https://www.magonlinelibrary.com/doi/abs/10.12968/ijpn.1995.1.1.21

خواندن این مقالات به شما توصیه می شود

چای رویبوس | جوشونده
گیاهان دارویی

فواید چای رویبوس چیست؟

چای رویبوس (تلفظ ROY-boss) یک چای گیاهی قرمز رنگ است که از برگ های تخمیر شده درختچه ی Aspalathus linearis، که یک گیاه بومی آفریقای جنوبی است به دست می آید.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *