پوست و مو, مقالات آموزنده

آشنایی با محصولات مراقبتی پوست دیپ سنس (Deep Sense)

آشنایی با محصولات پوست دیپ سنس | جوشونده

پوست، یک بافت خارجی نرم است که بزرگترین عضو بدن به شمار می‌آید و به عنوان اولین سد دفاعی بدن در حفظ سلامتی ما نقش مهمی دارد. بنابراین مراقبت از پوست به اندازه مراقبت از دیگر اعضای بدن دارای اهمیت است.

وقتی نوزاد هستیم، پوستی نرم، صاف و سرشار از رطوبت داریم. با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید آسیب‌هایی نظیر چین و چروک، افتادگی پوست و … ایجاد می‌شوند که با مراقبت مناسب از پوست، می‌توان زمان بروز آن‌ها را به تأخیر انداخت.

رمز و رازهای پوستی

وظیفه‌ پوست

پوست بزرگترین سد دفاعی بدن در برابر نیروهای محیطی و باکتری‌های مضر است. همچنین دمای بدن را تنظیم و ویتامین D را سنتز می‌کند. حس لامسه مستقیماً توسط پوست کنترل می‌شود و ملانین (رنگدانه اصلی پوست و مو) از بدن انسان در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.

منعکس کننده سلامتی

پوست می‌تواند نشان‌دهنده‌‌ سلامتی فرد باشد. به عنوان مثال کبد را در نظر بگیرید. وظیفه‌ کبد دفع سموم از بدن است. اگر عملکرد کبد مختل شود، کبد سموم را از طریق پوست دفع می‌کند و این سموم به صورت التهاب پوستی، اگزما، لکه‌های کبدی، کهیر و حتی چین و چروک‌های زودرس در پوست بروز می‌کند.

لایه‌های پوستی

از آنجایی که پوست قوی‌ترین و بزرگ‌ترین مانع در برابر عفونت است مراقبت‌های پوستی مناسب، ضروری است. با داشتن مراقبت‌های پوستی مناسب، بیرونی‌ترین لایه‌ پوست سالم باقی می‌ماند و رطوبت کافی در لایه‌های داخلی حفظ می‌شود.

اهمیت مراقبت‌های پوستی

مراقبت پوستی خوب و مناسب تنها به منظور زیبایی ظاهری نیست، بلکه چیزی فراتر از آن است. سلامت پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن، برای سلامت عمومی ما ضروری است. بنابراین مراقبت روزانه از پوست، ارزش صرف وقت و انرژی را دارد.

مراقبت پوستی، بخشی از سبک زندگی سالم

کسانی که صبح و شب برای شستن صورت و مراقبت‌های پوستی خود وقت می‌گذارند، احتمالاً در طول روز انتخاب‌های سالمی هم دارند. مراقبت از پوست را می‌توان با مراقبت کامل از دهان و مراقبت از مو ترکیب کرد. احتمالاً شما هم این روند را تجربه کردید، روزهایی که به خودتان اهمیت بیشتری می‌دهید، انتخاب‌های سالم‌تری هم دارید.

پیشگیری

شکی نیست که پیشگیری آسان‌تر از درمان است. بنابراین انجام کارهایی مانند شستن روزانه صورت، استفاده از یک مرطوب‌کننده خوب و استفاده از کرم ضد آفتاب می‌تواند از درمان‌ بسیاری از بیماری‌های پوستی که قابل پیشگیری بودند، جلوگیری کند.

ریزش روزانه‌ی پوست

حتی اگر امروز پوست شما درخشان و زیبا باشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که فردا هم همینطور باشد. این به این دلیل است که سلول‌های پوست به طور روزانه در حال ریزش هستند. پوستی که در آینده آشکار می‌شود، می‌تواند کدر و پر از نقص باشد مگر اینکه از یک روتین مراقبت پوستی مناسب استفاده کنید.

مراقبت‌های پوستی وقتی تاثیرات مثبت خود را نشان می‌دهند که روزانه و به صورت روتین انجام شوند. نکته‌ای که حتما باید درمورد تاثیر مراقبت‌های پوستی در نظر داشته باشید، تفاوت‌ها است. پوست هر شخص با دیگری متفاوت است، روش و موادی که برای یک نفر مناسب است ممکن است برای شما مناسب نباشد. برای داشتن تاثیر مثبت باید محصول مراقبتی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. برند دیپ سنس دارای تنوع بالایی از محصولات است تا افراد با هر نوع پوست و هر باید و نباید مراقبتی، بتوانند محصول مناسب خود را انتخاب و مصرف نمایند.

برای انتخاب روتین مراقبت پوستی مناسب، اول از همه باید شناخت کافی نسبت به پوست و نیازتان داشته باشید. مرحله بعد، انتخاب محصولی است که قصد دارید به عنوان روتین مراقبتی از آن استفاده کنید. در ادامه به معرفی چند روتین پوستی می‌پردازیم.

روتین مراقبت‌های پوستی دیپ‌سنس

انتخاب پاک‌کننده مناسب  

برای داشتن یک روتین مراقبت پوستی درست و اصولی، اولین و مهم‌ترین کار، استفاده از پاک‌کننده‌ها است. صبح و قبل از خواب، پوست خود را حتما با یک شوینده ملایم بشویید. پاک‌کننده‌ها برای از بین بردن پوست مرده، آلاینده‌ها، چربی‌ها، کثیفی و باکتری‌ها عالی هستند.

میسلارواتر و پاک کننده آرایشی دیپ سنس | جوشونده

پاک‌کننده آرایش (میسلارواتر) دیپ‌سنس  

در قدم اول باید صورتتان را برای شستشو آماده کنید. برای این کار می‌توانید از میسلارواتر یا پاک‌کننده آرایش دیپ‌سنس استفاده کنید. در ترکیبات پاک کننده‌های آرایش دیپ‌سنس روغن آملا و هیالورونیک اسید بکار برده شده است.

روغن آملا، روغنی طبیعی از درخت زینتی با میوه‌ای به همین نام است. این روغن طبیعی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی مانند ویتامین C، آهن، سدیم، کلسترول، کلسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین‌های گروه B است. آنتی اکسیدان و ویتامین‌های موجود در روغن آملا مانند ویتامین C از پوست در برابر صدمات مربوط به رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و موجب کاهش رنگدانه‌های پوست می‌شود. ویتامین B موجود در روغن آملا هم علاوه بر جلوگیری از خشکی پوست، به از بین بردن چین و چروک و آکنه‌های پوستی کمک می‌کند. یکی دیگر از عناصر روغن آملا که نباید نادیده گرفته شود، منیزیم است. منیزیم به درمان آکنه، ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده و تقویت سد دفاعی پوست کمک می‌کند.

یکی دیگر از ترکیبات میسلارواتر دیپ‌سنس هیالورونیک اسید است. هیالورونیک اسید، هیدروکربن طبیعی است که به طور طبیعی هم در بافت‌های بدن مثل پوست، استخوان و غضروف وجود دارد. این ماده را می‌توان به عنوان قوی‌ترین جذب‌کننده رطوبت معرفی کرد. اما تاثیر هیالورونیک اسیدها همین‌جا تمام نمی‌شود؛ ترمیم پوست، جبران رطوبت از دست رفته و کاهش چین و چروک هم از دیگر فوایدشان است.

بنابراین اگر بخواهیم مختصر بگوییم، میسلارواتر دیپ‌سنس به کمک روغن آملا و هیالورونیک اسید، از پیری زودرس و چین و چروک جلوگیری کرده، به جوانسازی و درخشش پوست و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوست کمک می کند.

اگر شما پوست حساسی دارید به شما پاک‌کننده آرایش تروپیکال دیپ‌سنس (میسلارواتر) را پیشنهاد می‌کنیم. در تریکبات این پاک‌کننده آرایشی علاوه بر هیالورونیک اسید و روغن آملا، عصاره خیار و میوه‌های استوایی هم وجود دارد. این دو ماده جدید باعث شده تا پاک‌کننده آرایشی تروپیکال دیپ‌سنس علاوه بر داشتن ویژگی‌های گفته شده، دارای خواص ضد التهابی، عدم ایجاد حس خشکی و کشیدگی روی پوست هم باشد.

با این حال اگر پوست شما چرب است، به شما میسلاروتر دیگر دیپ‌سنس یعنی پاک‌کننده آرایش درخت چای و بامبو دیپ‌سنس (میسلارواتر) را پیشنهاد می‌کنیم. این پاک‌کننده آرایشی در ترکیباتش علاوه بر روغن آملا و هیالورونیک اسید، از زینک پی سی آ، روغن درخت چای و عصاره بامبو استفاده شده است. حضور این مواد جدید باعث شده تا پاک‌کننده آرایش درخت چای و بامبو دیپ‌سنس علاوه بر جلوگیری از پیری زودرس، درخشش و جوانسازی پوست، منجر به تنظیم چربی پوست و عدم ایجاد حس خشکی و کشیدگی روی پوست شود.

کدام ژل شستشوی صورت دیپ‌سنس مناسب پوست من است؟

بعد از استفاده از پاک‌‌کننده‌های آرایشی، نوبت به شستشوی صورت با ژل شستشوی صورت می‌رسد. در ترکیبات ژل‌های شستشوی صورت هم از روغن آملا و هیالورونیک اسید استفاده شده؛ بنابراین دارای ویژگی‌های ذکر شده می‌باشد.

ژل شستشوی ترروپیکال دیپ سنس علاوه بر روغن آملا و هیالورونیک اسید از عصاره میوه‌های استوایی و دانه کتان هم در ترکیباتش استفاده شده است که در مجموع شادابی پوست را  به ارمغان می‌آورند.

یکی از موادی که می‌تواند در شستشوی صورت مفید باشد، سالسیک اسید است. سالسیک اسید از درخت بد استخراج می‌شود و تاثیرات آرامش‌بخشی بر روی پوست دارد. سالسیک اسید به پاک‌سازی پوست مستعد به آکنه، رفع جوش‌ها، لایه‌برداری پوست، کاهش التهاب پوستی و درمان بیماری‌های پوستی مثل پوسته پوسته شدن کمک می‌کند.

ژل شستشوی صورت تروپیکال دیپ‌سنس حاوی هیالولونیک اسید و روغن آملا

ژل شستشوی صورت درخت چای و بامبو دیپ‌سنس علاوه بر روغن آملا، هیالورونیک اسید از عصاره‌ی درخت چای و بامبو و سالیسیلیک اسید تشکیل شده است. بنابراین یکی از ویژگی‌های بارز ژل شستشوی صورت درخت چای و بامبو دیپ‌سنس را می‌توان بهبود آکنه، چربی، شفافیت و براقیت پوستی نام برد. این ژل شستشوی دیپ‌سنس فاقد اثرات خشکی و کشیدگی پوست و سوزش چشم است و مانند پاک‌کننده آرایش درخت چای و بامبو دیپ‌سنس مناسب پوست‌های چرب و مختلط است.

حتما شما هم شنیده‌اید که گلاب باعث شادابی پوست می‌شود. استفاده از گلاب برای شستن روتین‌های مراقبت‌های پوستی می‌تواند علاوه بر شادابی، احساس لطافت و آرامش را هم به پوست هدیه دهد. ژل شستشوی صورت گلاب دیپ‌سنس از گلاب ارگانیک، گلبرگ گل محمدی و عصاره رز فرانسوی تشکیل شده است تا در کنار فرمولاسیون ملایم و آرامش‌بخش، شاداب‌کننده پوست هم باشد. 

صابون‌های دیپ‌سنس پاک‌کننده آرایش و آلودگی‌های روزانه

علاوه بر ژل شستشو، صابون‌ها هم می‌توانند به عنوان پاک کننده، برای شستشوی صورت استفاده شوند. مثل صابون کنترل‌کننده چربی بامبو و درخت چای دیپ‌سنس که از عصاره بامبو، عصاره بابونه و روغن آملا و درخت چای تشکیل شده است. این محصول به کمک روغن آملا به تنظیم ترشح سبوم و کنترل آکنه کمک می‌کند. مخصوص پوست‌های چرب است و می‌تواند به صورت روزانه برای دست و صورت استفاده شود.

صابون بامبوی دیپ‌سنس کنترل‌کننده چربی و آکنه | جوشونده

یکی از مواردی که در شستشو صورت مهم است، عدم خشک شدن پوست صورت است. محصولات شستشوی صورت برای لطافت، شادابی و سلامت پوست هستند؛ نباید باعث ایجاد پوسته یا خشکی شوند. صابون کرمی نرم و مرطوب‌کننده تروپیکال دیپ‌سنس از کرم مرطوب کننده، عصاره انبه، روغن نارگیل و روغن آملا تشکیل شده است. حضور کرم مرطوب‌کننده و این روغن‌ها در کنار هم باعث شده تا در حین استفاده از صابون تروپیکال دیپ‌سنس، پوست صورت نرم و شاداب شود. این محصول مناسب پوست‌های خشک و معمولی است و می‌تواند روزانه مصرف شود.

یکی دیگر از روغن‌هایی که در روتین‌های پوستی بسیار قابل توجه است، روغن آرگان است. روغن آرگان سرشار از مواد مغذی چون ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و آنتی‌اکسیدان است. آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری روغن آرگان به سلامتی و درخشندگی پوست کمک می‌کند. ویتامین E هم به خنثی کردن صدمات رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان و ویتامین E ماده ضدالتهابی هستند که می‌توانند به درمان آکنه و ترمیم ترک‌های پوستی هم کمک کنند.

در ترکیبات صابون پوست های دارای چروک گلاب دیپ‌سنس علاوه بر بهره مندی از روغن آملا، از روغن آرگان، روغن و گلبرگ گل رز ارگانیک و عصاره جینسنگ استفاده شده است. این صابون به تقویت پوست و پیشگیری از ایجاد چروک کمک می‌کند.

فواید تونر گلاب دیپ ‌سنس

پس از شستشو صورت نوبت به پاک‌کننده‌ای می‌رسد که تمامی آلودگی‌های باقی‌مانده روی سطح و درون پوست را از بین ببرد. به عنوان گام آخر و اتمام فرایند پاک‌کنندگی پوست صورت باید به سراغ تونرها برویم. تونرها باید تمام آلودگی‌ها را از عمیق‌ترین لایه‌های پوست جدا کنند. و آخرین مرحله پاک‌کننده‌های صورت هستند که بعد از استفاده از آن‌ها، دیگر نیازی به شستشو نیست.

تونر گلاب دیپ‌سنس پاک‌کننده عمیق پوست و قابض منافذ | جوشونده

یکی از موادی که برای نفوذ و پاکیزگی عمیق‌ترین لایه‌های پوست مناسب است، سدیم هیالورونات نام دارد. سدیم هیالورونات یکی از اشکال نمک هیالورونیک اسید است، بنابراین مانند هیالورونیک اسید رطوبت را به خوبی جذب می‌کند و به آبرسانی پوست کمک می‌کند. با این تفاوت که سدیم هیالورونات وزن مولکولی کمی دارد و به راحتی به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند و آبرسانی را در لایه‌های زیرین بهبود می‌بخشد. 

 تونر پاک کننده و مرطوب کننده گلاب دیپ‌سنس دارای ترکیباتی از جمله گلبرگ گل رز، گلاب ارگانیک و سدیم هیالورونات است که پاکسازی عمیق و تسکین التهاب تونر پاک کننده و مرطوب کننده گلاب دیپ‌سنس توسط سدیم هیالورونات انجام می‌شود. 

آبرسانی عمیق پوست بدن با ماست بدن دیپ‌سنس

یکی دیگر از بخش‌های روتین‌ و روزانه‌ی مراقبت‌های پوستی، آبرسانی بدن است. یکی از محصولات مفیدی که برای آبرسانی استفاده می‌شود، کرم-ژل آبرسان یا ماست بدن است. بدن هم مانند پوست صورت نیاز دارد تا مواد مغذی را دریافت کند تا چروک نشود، آکنه نداشته باشد، شفاف و بدون آسیب بافتی باشد. برای داشتن چنین پوستی می‌توان از کرم هایی که روغن آملا و هیالورونیک اسید در ترکیبات آنها است، استفاده کرد.

ماست بدن گلاب دیپ‌سنس آبرسان انوع پوست به ویژه پوست‌های حساس | جوشونده

کرم-ژل آبرسان بدن (ماست بدن) درخت چای و بامبو دیپ‌سنس دارای ترکیبات مشابه با ژل شستشوی صورت درخت چای و بامبو دیپ‌سنس است، یعنی روغن آملا، هیالورونیک اسید، روغن درخت چای و عصاره جوجوبا و بامبو. این کرم مزایای روغن آملا مثل جلوگیری از چین و چروک و آکنه، ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده و تقویت سد دفاعی پوست و مزایای هیالورونیک اسید مثل حفظ رطوبت، ترمیم پوست و جوانسازی را به پوست بدن منتقل می‌کند. همچنین بدن شما را آبرسانی و رطوبش را حفظ می‌کند و بدون ایجاد حس چربی و براقیت سریعا جذب بدن می‌شود. این محصول مناسب پوست‌های چرب و مختلط است.

افرادی که پوست‌های خشک و معمولی دارند، برای آبرسانی بدنشان می‌توانند از کرم-ژل آبرسان بدن (ماست بدن) تروپیکال دیپ‌سنس استفاده کنند. ماست بدن تروپیکال دیپ‌سنس از موادی چون هیالورونیک اسید، روغن آملا، روغن آووکادو و نارگیل، کره کاکائو و عصاره میوه‌های استوایی تشکیل شده است. همان طور که از چنین ترکیبی با حضور روغن آملا، آووکادو، نارگیل و عصاره میوه‌ها انتظار داریم، این محصول رطوبت‌رسانی عمیق و طولانی و پوستی نرم و لطیف را به ارمغان می‌آورد، جذب سریعی دارد و به کمک روغن‌های موجود باعث رفع خشکی و خارش می‌شود.

اگر پوست‌ حساسی دارید، کرم-ژل آبرسان بدن (ماست بدن) گلاب دیپ‌سنس انتخاب هوشمندانه برای شما خواهد بود. ماست بدن گلاب دیپ‌سنس از  گلاب ارگانیک، عصاره رز فرانسوی و هیالورونیک اسید تشکیل شده است که در کنار لطافت گلبرگ‌ها دارای مزایای هیالورونیک اسید هم می‌باشد. بنابراین کرم-ژل آبرسان بدن (ماست بدن) گلاب دیپ‌سنس تغذیه و آبرسانی عمیقی انجام می‌دهد، سریع جذب می‌شود و التهاب و خشکی پوست را از بین می‌برد.

تسکین خشکی و خارش پوست با کره بدن دیپ‌سنس

یکی از محصولاتی که در روتین‌های روزانه‌ی مراقبت‌های پوستی قرار می‌گیرند مرطوب‌کننده‌ها هستند. این تصور اشتباهی است که مرطوب‌کننده‌ها تنها برای پوست‌های خشک موثرند. تاثیرات مرطوب‌کننده‌ها فراتر از مرطوب کردن است.

یکی از محصولاتی که می‌توان به صورت روزانه استفاده کرد، کرم بدن یا کره بدن است. همان‌طور که پیشتر هم اشاره کردیم، روغن آملا به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، ویتامین C، منیزیم، فسفر، ویتامین B و… به از بین بردن آکنه‌های پوستی، چین و چروک، ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست و … کمک می‌کند. بنابراین حضور روغن آملا در کرم بدن به عنوان روتین روزانه می‌تواند بسیار تاثیرگذار و مفید باشد.

یکی دیگر از موادی که به عنوان مرطوب‌کننده می‌تواند جایگاه بالایی را در روتین‌های مراقبتی روزانه داشته باشد، شی باتر است. شی باتر، روغن گیاهی است که از درخت شی در آفریقا بدست می‌آید. شی باتر شامل اسیدهای چرب لینولئیک، اولئیک، استناریک و پالمتیک است که به ایجاد و حفظ رطوبت کمک می‌کنند. شی باتر با وجود این که شکل کره‌ای دارد و تعادل چربی پوست را حفظ می‌کند، پوست را چرب نمی‌کند. آن هم به این دلیل است که جذب بالایی دارند و سریعا توسط پوست جذب می‌شوند. از همه مهم‌تر، شی باتر حاوی تری‌ترپن است. تری‌ترپن به تقویت کلاژن‌های پوست کمک می‌کند و چین و چروک‌ها را کمتر می‌کند.

کرم بدن دیپ‌سنس (کره بدن) از کره میوه‌های استوایی، کره کاکائو، شی باتر، روغن آملا و عصاره میوه‌های استوایی تشکیل شده است. بنابراین این کرم بدن با چنین ترکیباتی، اثر سریعی در بهبود خشکی پوست دارد، نرم‌کننده و رطوبت‌رسان است درحالی که پوست را چرب نمی‌کند و خشکی و خارش پوست را تسکین می‌دهد.

توجه داشته باشید که کره بدن و ماست بدن تنها برای بدن قابل استفاده هستند و نباید آن‌ها را به جای مرطوب‌کننده‌های صورت استفاده کرد.

مرجع:

https://www.akhavilab.com/fa/content/28.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *