مقالات آموزنده

آیا چای رویبوس لاغر کننده است؟

کاهش وزن و چای رویبوس | جوشونده

چه کسی یک فنجان چای خوب را دوست ندارد؟ در واقع، چای نوشیدنی مورد علاقه مردم است و روزانه 165 میلیون فنجان چای در سرتاسر جهان نوشیده می شود. در میان خواص چای ها اما چای رویبوس لاغر کننده هم هست!

علاوه بر آرامش ‌بخش و خوشمزه بودن، دلیل دیگر دوست داشتن چای این است که برخی از انواع آن واقعاً می ‌توانند به کاهش وزن کمک کنند و بسیاری از آن ها با اثرات لاغری مرتبط هستند.

در حالی که کاهش وزن به طور معمول شامل ترکیبی از کم خوردن و حرکت بیشتر است، این چای ها فنجان هایی هستند که اگر می خواهید در مسیر سلامتی و کاهش وزن یک همراه خوب داشته باشید، حتما روی آن ها حساب کنید.

آیا چای رویبوس لاغر کننده است؟

یکی از این چای های لاغر کننده و خوش طعم، چای رویبوس است. در واقع رویبوس در جهان به دلیل خواص کاهش وزنش شناخته شده است. شبیه به یک صبحانه انگلیسی می توان آن را با شیر میل کرد.

رویبوس که از برگ های چای تخمیر شده درختچه آسپالاتوس لایناریس ساخته شده است، جایگزینی بدون کافئین برای چای سیاه است، با طعمی شیرین، لطیف و غنی و خاکی.

 

چای رویبوس و لاغری | جوشونده

رویبوس حاوی پلی فنول ها از جمله فلاونوئیدها است که مستقیماً با چاقی مبارزه می کنند. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که این چای ممکن است با افزایش سطح لپتین، سرعت کاهش وزن را افزایش دهد.

لپتین یک هورمون بسیار مفید است که سیگنال هایی را به مغز می فرستد تا به تنظیم مصرف غذا کمک کرده و به بدن بفهماند که غذای کافی خورده است، بنابراین با این روش با خوردن غذای اضافی مبارزه می کند.

علاوه بر این که رویبوس حاوی لپتین است، اثبات شده است که چای رویبوس حاوی ترکیب منحصر به فردی است که که سطح چربی انباشته شده در سلول ها را کاهش می دهد. همچنین چای رویبوس حاوی آسپالاتین، آنتی اکسیدانی است که با کاهش وزن مرتبط است.

تحقیقات نشان داده است که رویبوس نه تنها باعث کاهش وزن شما می شود، بلکه برای سیستم ایمنی بدن شما نیز مفید است. در نتیجه چای رویبوس لاغر کننده طبیعی و مناسبی برای جای گرفتن در برنامه تغذیه‌ای شما می‌باشد.

چرا رویبوس می تواند بهتر و لاغر کننده تر از قهوه باشد؟

با خوردن فقط یک فنجان چای رویبوس به جای قهوه در هر روز، می توانید هر ماه یک کیلوگرم کاهش وزن خود را در ترازوی اتاق خواب خود ببینید.

بسیاری از ما قهوه خود را با شربت های شیرین، عسل، خامه ی فرم گرفته یا شیر و شکر پر می کنیم که می تواند از 35 تا 250 کالری در هر فنجان به کالری آن اضافه کند. اگر در نظر بگیریم که یک فرد به طور متوسط حدود چهار فنجان قهوه در روز مصرف می‌کند، نوشیدن چای رویبوس به جای آن می‌تواند منجر به کاهش شدید 7 تا 14 کیلوگرم وزن فرد در یک سال شود.

چای رویبوس فاقد چربی یا کربوهیدرات است و خواص کاهش وزن و لاغر کنندگی آن به مهار هورمون‌ های ذخیره‌ سازی چربی در بدن ارتباط دارد. بیوفلاونوئید منحصر به فرد موجود در چای رویبوس، آسپالاتین، به کاهش هورمون های استرس که باعث گرسنگی و ذخیره چربی می شود، کمک می کند، که معمولاً با فشار خون بالا، بیماری قلبی، سندرم متابولیک، مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 مرتبط است.

 

چای رویبوس و لاغری | جوشونده

به طور خلاصه، چای رویبوس می تواند از ذخیره و حتی تشکیل سلول های چربی جدید در بدن جلوگیری کند.

چای رویبوس همچنین فاقد کافئین و به طور طبیعی شیرین است، بنابراین نیازی به افزودن شکر اضافی ندارد. همچنین 100 درصد طبیعی و بدون افزودنی، مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی است.

سلبریتی‌هایی شناخته شده ای مانند آنجلینا جولی، کاترین زتا جونز و سیندی کرافورد، همه از مصرف کنندگان این چای مفید هستند.

رویبوس فواید و خواص دیگری هم جز لاغر کنندگی دارد:

  • کمک به پیشگیری از سرطان
  • محافظت از کبد در برابر بیماری
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تسکین آلرژی و
  • درمان اختلالات گوارشی
  • جوان سازی پوست

چه مقدار چای رویبوس باید بنوشید؟

متخصصان تغذیه می گویند که نوشیدن حداکثر شش فنجان در روز از چای رویبوس گرم یا سرد همراه با یک رژیم غذایی سالم و متعادل، می تواند حداکثر مزایای سلامتی و کاهش وزن را که چای رویبوس می تواند داشته باشد، به شما ارائه دهد. چای رویبوس یک لاغر کننده طبیعی است که می تواند در مسیر کاهش وزن و سلامتی شما را یاری کند.

همین حالا یک قدم برای اصلاح سبک زندگی خود و بهره مندی از نعمت های خداوند بردارید…

منبع:

خواندن این مقالات به شما توصیه می شود

چای رویبوس | جوشونده
گیاهان دارویی

فواید چای رویبوس چیست؟

چای رویبوس (تلفظ ROY-boss) یک چای گیاهی قرمز رنگ است که از برگ های تخمیر شده درختچه ی Aspalathus linearis، که یک گیاه بومی آفریقای جنوبی است به دست می آید.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *