گیاهان دارویی

لاغری شکم با تخم کتان

افزودن دانه ‌های تخم کتان به رژیم غذایی روزانه علاوه بر افزایش سلامت بدن باعث کنترل وزن، تناسب اندام، و لاغری شکم نیز می شود.

به طور کلی دو نوع تخم کتان موجود است که یکی از آن ها تخم کتان طلایی و دیگری تخم کتان قهوه‌ای می باشد. ارزش غذایی هر دو نوع تخم کتان یکسان بوده و هر دو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 می باشند. تخم کتان میزان بسیار کمی کلسترول و سدیم داشته و در هر 20 گرم آن 54.7 کیلوکالری انرژی موجود است.

بذر کتان منبعی سرشار از مواد مغذی همچون فیبر ، منگنز ، ویتامین B1، چربی های سالم و آنتی اکسیدان است. مصرف بذر کتان مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

میزان بالای فیبر در آن با قابلیت جذب فراوان آب، به بهبود کارکرد سیستم گوارش و دفع کمک می‌کند؛ بنابراین در کاهش مشکلات یبوست و بیماری سندروم روده تحریک‌ پذیر بسیار مفید است. تخم کتان به صورت محلول در آب برای درمان های موضعی و به صورت خوراکی (دم کرده، پودر، روغن) مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر خانم ها از تخم کتان برای کاهش چربی ناحیه شکم و تناسب اندام استفاده می کنند و به همین دلیل تخم کتان از جمله موادی است که به طور چشم گیری برای کاهش چربی و لاغری شکم مورد استفاده قرار می گیرد. این دانه با اثرات معجزه گر به شما کمک می کند تا شکمی صاف داشته باشید و کاهش وزن خوبی را تجربه کنید، اثراتی مانند کاهش نفخ، پاکسازی معده، آب کردن چربی ها، برطرف کردن تورم سلولی و ورم بدن از خواص بیشمار تخم کتان است.

برای این که از حداکثر فواید بذر کتان بهره مند شوید باید قبل از مصرف دانه آن را آسیاب کنید چرا که بذر کامل ممکن است بدون اینکه هضم شود از طریق دستگاه گوارش دفع شود.

لیگنان موجود در کتان، برای کاهش کلسترول کل و کلسترول مضر خون و حفاظت از سلول‌ ها در برابر اثر اکسایشی رادیکال‌ های آزاد حاصل از سوخت و ساز چربی‌ ها بسیار مفید است.

بذر کتان به کاهش گلوکز خون و در نتیجه بهبود وضعیت بیماران دیابتی کمک می‌کند. بذر کتان همچنین اثرات ضد‌التهابی دارد و سطح اسید چرب امگا 3 در سرم خون را افزایش می ‌دهد.
میزان مصرف مناسب آن 5 تا 10 گرم در روز است. چنان چه مصرف روزانه بذر کتان بسیار زیادتر از حد (حدود 10 قاشق) و خصوصاً به صورت خام باشد، به دلیل داشتن ترکیبات سمی سیانوژنیک، علائم مسمومیت در فرد مصرف کننده بروز می‌کند و همچنین مصرف مقادیر زیاد این دانه می‌ تواند تعادل هورمونی بدن را برهم زند.

ارزش غذایی تخم کتان

هر 100 گرم تخم کتان دارای 534 کالری است. به عبارت دیگر هر قاشق غذاخوری از دانه های کامل تخم کتان دارای 55 کالری است. همچنین 100 گرم از این دانه ی مقوی حاوی 42 درصد چربی، 29 درصد کربوهیدرات و 18 درصد پروتئین است. یک قاشق غذاخوری معادل 10 گرم تخم کتان مواد مغذی زیر را برای بدن فراهم می کند:

  • آب 7 درصد
  • پروتئین 1.9 گرم
  • کربوهیدرات 3 گرم
  • قند 0.2 گرم
  • فیبر 2.8 گرم
  • چربی 4.3 گرم
لاغری : کاهش 7 کیلوگرم وزن در ماه با تخم کتان

کارشناسان تغذیه وعده صبحانه ای ارائه کرده اند که با کمک آن می توان ماهانه 7 کیلو وزن کم کرد.

سایت “بولد اسکای” (www.Boldsky.com) اعلام کرد که این دستور غذایی جدید، از بلغور جو دوسر، 2 قاشق غذاخوری تخم کتان و 3 قاشق چایخوری شیر کم چرب تشکیل شده است.این وعده غذایی، درمان طبیعی بسیار موثر برای کاهش وزن و لاغری شکم است که باید در کنار رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی منظم، مصرف شود.

براساس این گزارش این مخلوط سرشار از آنتی اکسیدان است که به تقویت و بهبود گوارش و افزایش توان چربی سوزی بدن کمک می کند.

برای تهیه این داروی طبیعی لاغری باید، همه مواد لازم را در مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط کرد، سپس آن را در ظرفی ریخته و به مدت 5 دقیقه حرارت داد، آنگاه این مخلوط آماده خواهد شد.

این مخلوط علاوه بر کاهش وزن باعث می شوند انسان در طول روز بانشاط باقی بماند؛ از افزودن شکر یا هر گونه چاشنی دیگر به این مخلوط باید خوداری شود.

تخم کتان تازه و با کیفیت و جودوسر را می توانید با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی گیاهان دارویی جوشونده تهیه نمایی.

محصولات پیشنهادی

خواندن این مقالات به شما توصیه می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *